به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سعید خورسندی توضیح داد: سازمان بنادر و دریانوردی در دهمین دوره پایش کیفیت خدمات الکترونیکی دستگاه های دولتی، از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران، با کسب امتیاز ۹۱/۹۰ ضمن ارتقای ۱۵ پله ای نسبت به سال گذشته(رتبه ۲۳) موفق به کسب رتبه هشتم از بین ۱۶۲ دستگاه اجرایی و کسب رتبه اول در وزارت راه و شهرسازی شد.
خورسندی با اشاره به تکالیف تمامی دستگاه های اجرایی در حوزه توسعه و استقرار دولت الکترونیکی وظیفه پایش و نظارت بر اجرای آن ها از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این راستا سازمان فناوری اطلاعات ایران با همکاری دبیرخانه شورا برای دهمین دوره، خدمات الکترونیکی دستگاه های اجرایی مذکور را توسط ممیزین حرفهای ارزیابی کرده است.
مدیرکل دفتر فاوای سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در این دوره که ۱۶۲ دستگاه اجرایی و ۴۳۱۸ خدمت، در قالب چهار محور(اولویت سیاستی) ۱. دولت کاربرمحور، ۲. دولت شفاف، ۳. دولت یکپارچه و ۴. دولت مشارکتی مشمول ارزیابی شدند که در مجموع، این سازمان با کسب ۹۱/۹۰ امتیاز(بی سابقه در ۹ دوره گذشته) در مقایسه با میانگین امتیاز کشوری ۷/۴۹، حائز رتبه هشتم و نشان کیفی عالی کشوری و رتبه اول در سطح وزارت راه و شهرسازی شد.
وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در این دوره با ۱۱ خدمت اصلی و ۳۴ زیرخدمت و با ۳۹ شاخص مورد ارزیابی قرار گرفت و توانست در محورهای دولت شفاف با ۱۰۰ امتیاز رتبه اول، دولت یکپارچه با ۵/۹۲ امتیاز رتبه چهارم، دولت کاربر محور با امتیاز ۵۵/۹۰ رتبه شانزدهم و در دولت مشارکتی با ۸۰ امتیاز رتبه هفدهم را کسب کند و بر اساس این امتیازات، در مجموع با امتیاز ۹۱/۹۰ با ۱۵ رتبه ارتقاء نسبت به سال گذشته(رتبه ۲۳)، رتبه هشتم را در بین ۱۶۲ دستگاه اجرایی به خود اختصاص داد.
براساس امتیاز کسب شده از نتایج ارزیابی این دوره، سازمان بنادر و دریانوردی توانست با اختلاف بالاترین رتبه را در بین دستگاه های زیرمجموعه و تابعه وزارت راه و شهرسازی به خود اختصاص دهد.
خورسندی خاطر نشان کرد: تایید ارائه کلیه خدمات این سازمان به صورت الکترونیکی در ارزیابی دوره دهم، برگ زرین دیگری است که در دفتر افتخارات این سازمان در امور فناوری اطلاعات ثبت شده است.